Müstehcen neşriyatın çevremizi sardığı, açık saçıklığın salgın hastalık gibi cemiyete musallat olduğu bir devirde yaşıyoruz. Bu hastalık az çok herkesi tesiri altına almaktadır. Bilhassa gençliği kemirmekte, içten içe cevherini ve manevî duygularını yaralamaktadır. Nefsî hisleri tahrik eden unsurların çoğalması kişilerde bazı kötü alışkanlıkların artmasına sebep olmaktadır. Kendisine nikâhı düşebilen nâmahreme bakmak, insanda harama karşı olan hassasiyeti azaltmakta, bilhassa kendisine çeki düzen veremeyen kimseler harama bakmayı normal ve mubah görmeye başlamaktadırlar. İşte bunun sonunda insanın maddî ve manevî bünyesinde bazı aksaklıklar meydana gelmektedir. Haftada birkaç defa gusle mecbur olup, ondan, tıbben kuvve-i hafızaya hafıza gücüne zaaf gelir. Herkes, cüz'i-küllî o şekvadadır. His ve heveslerine mağlûp düşen bazı kimselerde harama nazarın tahrikiyle vücuttan yapılan israf, umumiyetle ihtilâmla olur. Evlenme çağına gelip de imkân bulamayan böyle kimselere Rabbimiz iffetli olmalarını Islami Usullerle Göre Seks etmektedir:. Nefis ve heveslerinin tazyiki altında bulunan gençlere Peygamberimizin asm gösterdiği yol en güzelidir. Bu yolla genç, hem ibadet yapmış olur, hem de kendisine hâkim olma çaresini bulur. Çünkü evlilik Islami Usullerle Göre Seks harama bakmaktan son derece önleyici, iffeti de en iyi koruyucudur. Evlenme masrafına gücü yetmeyen kimse de oruç tutsun. Çünkü oruç kuvvetli bir şehvet kırıcıdır. Başta oruç olmak üzere, İslâmî ve imanı meselelerle meşguliyet ve insanı günahtan koruyan bir çevrede bulunmak, kişinin iffetini muhafaza eden, onun harama gitmesine engel olan en güzel çarelerdir. Çünkü gayrimeşru yollara şeytan teşvik eder, nefis baskı yapar, hisler de sıkıştırır. Onları susturacak en tesirli çare, kalbi ve ruhu ulvî şeylerle meşgul etmek; ahlâklı kimselerle arkadaşlık etmektir. Ancak hanımlarına ve sahip oldukları cariyelerine karşı münasebetleri müstesnadır. Çünkü onlar bu helâl olanlarda kınanmazlar. Kim de bu helâlden başkasını ararsa, işte onlar haddi aşanlardır. Eğer caiz olsaydı, Hz. Peygamber asm tarafından bir yol gösterilirdi, demektedirler. İmam Ahmed bin Hanbel ve İbni Hazm'a göre «Meni, vücudun, dışarı atmaya muhtaç olduğu bir şeydir, onu eliyle atan kan aldıran gibidir ve caizdir. Hanbelî âlimleri, bu caiz oluş şeklini iki şarta bağlamışlardır: Kişinin zinaya düşme tehlikesi, evlenmeye gücünün ve imkânının bulunmayışı. Hanefî mezhebinin görüşleri ni nakleden İbni Âbidin, bu hususta bazı âlimlerin görüşlerine yer vermektedir. Kişinin şehveti baskın gelir, kalbini meşgul edecek derecede fazla olur, bekâr bulunur veya evli olup da bir özürden dolayı hanımına yaklaşamazsa, şehvetini teskin etmek isteyen kimse için Fakih Ebulleys, «Böylesine bir vebal olmayacağını umarım. Ama sırf şehvetini celbetmek, kendisini zorla tahrik etmek için yaparsa günahkâr olur. Bu işinden dolayı ne sevap, ne de günah kazanır. Fakat sırf lezzet almak için yaparsa günahkâr olur. Harama düşme tehlikesiyle karşı karşıya gelen bir kimse, haram olan zinayı işlememek için ehven-i şer olan istimnayı yaparsa ve buradaki niyeti de haramdan kaçınmak, namusunu korumak olursa, caiz gören âlimlerin içtihatlarına göre mümkündür. Ama istimnayı alışkanlık haline getirmek makul bir insana yakışmayan çirkin bir iş olur. Zaten fazla sû-i istimalat kişide zekâ ve hafıza kaybına sebep olmaktadır. Böyle anormal durumlara düşmemek için sık sık imanî eserleri mütalâa etmek, aklı ve kalbi devamlı İslâmî hizmetlerde çalıştırmak, ulvî şeyleri düşünmek, lezzetleri kıran ve acılaştıran ölümü çok sık hatırlamak, harama nazardan sakınmak ve müstehcen yayınlara iltifat etmemek lâzımdır. Kastamonu Lahikası, s. Nur Süresi, İbni Mâce, Nikâh : 1. Mü'minûn Sûresi, Tefsirü'n-Nesefî, 3 İbni Âbidin,3 Meraku'l-Felâh, s. Aşırı mastürbasyon düşkünlerinde üzüntü, dalgınlık ve aşağılık duygusu meydana gelir.
İDDET - TDV İslâm Ansiklopedisi Bu durumda kadın hamile değilse. Fâsid nikâh sonrasında cinsel birleşme olduğu takdirde kadının iddet beklemesi gerekir. Kendisine nikâhı düşebilen nâmahreme bakmak, insanda harama karşı olan hassasiyeti azaltmakta, bilhassa kendisine çeki düzen veremeyen kimseler harama bakmayı. Cinsel birleşme olmazsa iddet gerekmez. Mahrem Konular konusunda en çok merak edilenler | Sorularla İslamiyetÇünkü erkekteki cinsî mayi Meni , erkek için bir enerji kaynağıdır. Eşlerin cinsel ilişki esnasında üstlerine bir örtü almaları. İşte bunun sonunda insanın maddî ve manevî bünyesinde bazı aksaklıklar meydana gelmektedir. Kadın vakit içinde hayızdan çıkmamıştır. Âdetli kadının temiz olmayan yönü sadece âdet kanıdır. Bununla birlikte yaşanan sosyal çevrenin arzulanan ve beklenen düzeyde kendilerine emniyet ve güven lik hissi sun a maması da süreci besleyen faktörler arasındadır.
İlişkili Maddeler
İslam dini de bunun gibi, kendinden önceki semavi dinlere göre böyledir. Ulaşılan sonuçlara göre; din değiştirmenin yeterli sebebi, dinî kimlikle özdeşleşme düzeyinin zayıflığı ve dini kimliğin kişiye saygın bir benlik algısı. Kendisine nikâhı düşebilen nâmahreme bakmak, insanda harama karşı olan hassasiyeti azaltmakta, bilhassa kendisine çeki düzen veremeyen kimseler harama bakmayı. Fâsid nikâh sonrasında cinsel birleşme olduğu takdirde kadının iddet beklemesi gerekir. Bunun için Allah, son din olan İslam'ın hükümleriyle bütün insanları yükümlü tutmuş. Cinsel birleşme olmazsa iddet gerekmez. Bu durumda kadın hamile değilse.Cinsel ilişki anında az konuşmaları. Ancak şeriat bunun için ceza olarak belli bir ceza koymadığından dolayı, bu hususta verilecek olan ceza had cezaları kapsamında değerlendirilemez. Ve gebeliğin yokluğunda her ay belirli vakitlerde hazne dışına atılan kandır. Aşırı mastürbasyon düşkünlerinde üzüntü, dalgınlık ve aşağılık duygusu meydana gelir. Imkân bulanlarınız evlensin, çünkü bu, gözü ve iffeti daha iyi korur. Vajinaya bir takım cisimler sokarak mastürbasyon yapan kızların, "kızlık" nişanı olan bekaretlerine bir zarar gelebilir. Peygamber asm 'in eşleriyle dizkapağı ve göbek arası dışındaki normal ilişkilerini sürdürdüğü bilinmektedir bk. Eşler arası bile olsa anal ilişki, livata olarak adlandırılmış olup, yasaklanmıştır. Fakat temizlik hali saydığımız o yirmi gün içinde, özür sahibi gibi her namaz vaktinde abdest alıp farz ve nafile olarak istediği kadar namaz kılabilir. De ki: O, bir rahatsızlıktır. Ve sonuç olarak artık asilerden biri olduğunuz için sınavı kaybetmiş sayılıyorsunuz. Kuşkusuz buradaki dindarlık ifadesine dayalı tanımlamanın nesnellik düzeyi tartışılabilir. Yıkanmak için banyoluğa giren gençler, çok defa burada -şartlar müsait olduğundan- mastürbasyon tehlikesiyle karşılaşırlar. Madem bizler çok sıkıntı çektik, ileride çocuklarımız bu sıkıntıyı çekmesin. Bazıları, adetten kesilmenin elli veya elli beş ile sınırlanacağını söylemişlerdir. Denilebilir ki, sözünü ettiğin vasıfta arkadaş çok azdır, özellikle günümüzde bunlar parmakla gösterilecek kadar mahduddur. Ortada ergenlik çağına girince evlenmeye engel birtakım sebepler söz konusu olduğunda, İslam, evlenme imkanı bulamayanlara nafile oruç tutmalarını tavsiye eder. Bu görüşleri üç maddede toplayabiliriz: 1 Mastürbasyonun zararsız olduğunu savunanlar, 2 Zararlı olduğunu söyleyenler, 3 Çok zararlı olduğunu iddia edenler, Bunların içinde, çoğunluğun kabul ettiği ve hakikate en uygun olanı ikinci görüştür. Alışveriş merkezleri bana şeytanların ihtiyaçlarını giderdikleri bir yermiş gibi geliyor. Bu delikten gerektiği zaman idrar boşalır, orgazm durumlarında da meni atılır. Her mastürbasyondan sonra umumiyetle bir pişmanlık ve ruh sıkıntısı kendini gösterir. Eğer bu et parçası iyi olursa, bütün vücut iyi olur. İnşaallah kardeşimize derman olur. Bunun için de ilmi, ameli, ailevi, manevi.. Bu tür görüntülere ısrarcı bakışlar insanda çok ciddi ve köklü bir unutkanlığa sebebiyet verdiği gibi aynı zamanda onun manevi latifelerini de öldürmektedir. Vaktin sonunda namaz kılacak kadarına yetişirse kazası vacip olur. Gerek televizyonda, gerekse yazılı basında ünlü kişilerin lüks ve para içindeki hayatları sunulurken, öte yandan yaşadıkları gayr-ı meşru ilişkiler ve skandallar da gözler önüne seriliyor. Eğer ufacık bir yararım olabildiyse bu konuda ne mutlu bana. Bu noktada Hıristiyanlığa geçiş yapanların böyle bir dönüşüm yaşamadan önceki dinî hayatlarını incelemenin, süreci besleyen faktörleri anlama açısından işlevsel olacağını düşünüyoruz. Zira yapılan analizler göstermiştir ki, Hıristiyan olan bireyler ya önceden ya da din değiştirme sürecinde Müslüman kimliğini inanç, ibadet, ahlak, dünya görüşü ve cemaat açısından prestijli bir kimlik olarak değerlendirmemektedirler. O halde ön organ olan tarlanıza ne şekilde isterseniz o şekilde varın. Esasen bu tür kişiler, gerek öznel gerekse nesnel anlamda yaşadıkları yoksunluk ve maddî bunalımdan kurtulabilmek için yurt dışına gitme, orada yeni bir iş edinme, yeni bir hayat kurabilme, böylece çeşitli ekonomik imkânlar elde edebilme arzusuyla Hıristiyanlarla misyonerlerle temasa geçebilirler. Buluğ çağındaki çocuklara, koruyucu öğütler verilmelidir. Peygamber s. Hatta sık sık cünüp olanlarda verem, psikiyatri ile ilgili çeşitli rahatsızlıklar görüldüğü gibi, çıldırma, intihar gibi haller de görünür.